Segons el bloc "La meva classe de tecnologia" de Maria Bañeras, L’acció tutorial és "el conjunt d’accions educatives que contribueixen al desenvolupament personal dels alumnes, al seguiment del seu procés d’aprenentatge i a l’orientació escolaracadèmica i professional. Aquesta acció es desenvolupa per part de tot el professorat, però s’intensifica, especialitza i personalitza en la figura del professor-tutor i exigeix una programació específica tant en l'àmbit de centre com de grup."

A l'INS FP Sant Cugat, el PEC el claustre  disposa una unitat compartida anomenada  "PLA D'ACCIÓ TUTORIAL" on és recull la documentació generada pels tutors i tutores del centre.

Durant el claustre de tancament de curs 2024-2025 es presenta la proposta de posar en comú metodologies per al disseny de les sessions de tutoria. La proposta es basa en la utilització del joc i dinàmiques ludificades per fer la programació de tutories del curs vinent.

Aquest curs Moodle ha de ser una eina perquè el professorat interessat a millorar les seves tutories pugui compartir recursos, metodologies i bones pràctiques durant la fase de disseny del curs vinent. 

Si ho estàs, benvinguda!